Feedback company reviews
Op Feedback Company ontvangt onze kliniek een 9.1 uit 386 reviews

Traptox

Heb jij chronisch last van je nek en/of schouders? Dan is Traptox misschien wel iets voor jou.

Wat is het?

nekpijn schouderpijn traptox behandeling botox

Heb jij chronisch last van nekpijn en/of schouderpijn? Dat kan heel vervelend zijn. Een Traptox behandeling is dan misschien iets voor jou.

Wat is nek-/schouderpijn?

Chronische nek- en schouderpijn kenmerkt zich door aanhoudende of terugkerende pijn in de nek en schouders, stijfheid en verminderde bewegingsvrijheid, hoofdpijn, gevoelloosheid, tintelingen of zwakte in de armen bij bepaalde zenuwgerelateerde aandoeningen.

Hoe ontstaat chronische nek-/schouderpijn?

• Slechte houding: Overmatige spanning in de nek- en schouderspieren, veroorzaakt door stress, slechte houding of repetitieve bewegingen, kan leiden tot chronische pijn.
  • Slijtage van gewrichten: Artrose of andere degeneratieve gewrichtsziekten kunnen de gewrichten in de nek en schouders aantasten, wat resulteert in pijn en stijfheid.
  • Trauma: Ongevallen, zoals auto-ongelukken of valpartijen, kunnen letsel aan de nek- en schouderregio veroorzaken, wat resulteert in langdurige pijn.

Hoe kan Botox helpen?

Botox werkt door de zenuwsignalen naar de spieren te blokkeren, waardoor de spieren ontspannen. In het geval van nek- en schouderklachten kan dit resulteren in verlichting van spierspanning, verminderde pijn en een verbetering van de algehele mobiliteit. Het effect houdt tussen de 3 en 6 maanden aan.

nekpijn schouderpijn traptox behandeling botox

Nek-/Schouderpijn behandelen met Botox

Een Botox-behandeling voor de nek en schouders begint altijd met een consult met onze cosmetisch arts. Tijdens dit consult zal de arts jouw wensen en verwachtingen met je bespreken en de specifieke klachten evalueren.

De behandeling zelf omvat het injecteren van kleine hoeveelheden Botox in de spieren van de nek en schouders. De injecties zijn meestal relatief pijnloos, maar sommige patiënten kunnen een lichte irritatie ervaren. Het effect van de behandeling is niet onmiddellijk merkbaar en ontwikkelt zich in de dagen na de injectie.

Hoe lang houdt het effect aan?

Over het algemeen houden de effecten van Botox ongeveer tussen de drie en zes maanden aan. Hierna kun je opnieuw voor een behandeling komen.

Wat doet de behandeling voor jou?

Cliënten die je voor zijn gegaan geven aan dat de nek-/schouderpijn flink afneemt. Regelmatig horen wij de vergelijking met het gevoel net gemasseerd te zijn, wat maandenlang aanhoudt.

Advies voor een Botox behandeling tegen hoofdpijn

Wanneer je last hebt van (spannings-)hoofdpijn of migraine-aanvallen, dan kan een behandeling met Botox soms uitkomst bieden. Botox is eventueel een optie wanneer je de medicatie tegen migraine niet goed tolereert, of wanneer medicatie niet voldoende effect heeft.

Voor en na

Hoe lang duurt het voordat Botox werkt?

Enkele dagen na een behandeling begint de Botox te werken. Na twee weken is het effect optimaal.

Is een Botox behandeling pijnlijk?

De meeste mensen ervaren een Botox behandeling niet als pijnlijk en omschrijven het als een kort prikje. De vloeistof kan kort eventjes prikken. Botox wordt met een heel klein dun naaldje geïnjecteerd in de huid. Na de behandeling kan de huid oppervlakkig wat gevoelig zijn.

Wanneer is Botox uitgewerkt?

Gemiddeld houdt het effect van Botox drie tot vijf maanden aan. Vaak is het zo dat na meerdere behandelingen het effect langer aanhoudt. Om het gewenste resultaat te behouden is het nodig de behandeling weer te herhalen.

Wat is Botox?

Iedereen is tegenwoordig wel bekend met de term Botox. Toch bestaan er veel misverstanden over
Botox. Wat is Botox nu precies en welke rimpels kunnen nu behandeld worden met Botox? Botox is
een gezuiverde vorm van Botuline Toxine. Dit eiwit, dat geproduceerd wordt door een bacterie,